Akí manažéri priťahujú angažovaných ľudí Posted on February 22, 2017February 4, 2021 Jednoduchá odpoveď je, že takí, ktorí sú sami angažovaní. No začnime otázkou, akí sú vlastne angažovaní zamestnanci a ako sa prejavujú? Prejavmi angažovaného zamestnanca sú proaktívny prístup, rozvíjanie seba aj firmy s ohľadom na potenciál a smerovanie, hľadanie a aplikovanie fungujúcich riešení a schopnosť adaptovať sa na zmeny a ďalej byť plnohodnotnou súčasťou. Aby človek mohol byť angažovaný, potrebuje jednoduchú vec – aby ho to, čo robí bavilo. A kedy nás to, čo robíme, baví? Väčšinou, keď robíme niečo, v čom sme dobrí, čo nám prináša uspokojenie počas samotnej činnosti, aj z jej výsledku, keď nás ľudia okolo nás nechajú robiť to tak, ako tomu veríme. Lebo vtedy sa môžeme zahĺbiť do riešenia vecí. A takýto prístup nám umožňuje zažívať úspech. A cez úspech pocit hodnoty a dôležitosti pre celok, ktorého sme súčasťou. Je zrejmé, že asi každý majiteľ firmy by chcel, aby pre neho pracovali ľudia správajúci sa takto. Na to, aby do firmy takí ľudia chceli prísť, pracovať a aj zostať, im musíme vytvárať prostredie podporujúce ich prístup a potreby. Hovoriť s nimi, počúvať ich, zapájať ich do diania, ukazovať im smerovanie a súvislosti a nechávať im priestor na to, aby sa mohli realizovať. No tiež dať im možnosť naživo sa pri každej príležitosti presviedčať o tom, že aj manažéri nad nimi robia to, v čom sú dobrí. Že premýšľajú koncepčne a spolupracujú v prospech firmy. Že vďaka tomu vytvárajú hodnotu. Hodnotu pre firmu, hodnotu pre jej klientov aj hodnotu pre zamestnancov. Ako sa teda angažovaný manažér pozná? Vie presne, prečo je tam kde je a čím je to pre neho atraktívne – práve v tejto firme, na tejto pozícii, so svojimi cieľmi. Čo mu to dáva a ako to chce dosiahnuť.Pozná svoje silné stránky a využíva ich. Pozná aj svoje nedostatky a nezakrýva ich, ale umožní ľuďom okolo, aby mu ich pri spolupráci pomáhali vykryť.To mu umožňuje byť autentickým, ľudsky aj manažérsky. Nepotrebuje hrať dokonalého, lebo vie, čo dokáže a že v prípade krízovej situácie ju zvládne vyriešiť.Je pre svojich ľudí transparentný. Neznamená to, že mu dokážu čítať myšlienky. Jeho ľudia vďaka rozhovorom a argumentáciám poznajú jeho priority a čo považuje za dôležité, aj čo netoleruje. Takže sa neboja urobiť rozhodnutia aj bez neho, ak treba.Ide príkladom.Dáva slobodu a výzvy. Dôveruje. Podporuje ľudí, ktorí chcú byť aktívni a pomáha im, aby boli ich aktivity zmysluplné.Pomáha svojim ľuďom odhaliť a využívať ich talenty, pretože vie, že ak im umožní byť úspešnými, bude úspešný aj on a celý tím. A pozitívnym vedľajším efektom je ich prirodzená lojalita. Nie je to veľká veda. O to viac, že angažovaní vieme byť všetci. Akurát by sme mali každý za seba začať od toho prvého bodu. Pretože ak sami nevieme, prečo a načo niekde sme, ako chceme presvedčiť iných, že to robíme dobre? Rate this post Angažovanosť Leadership
Angažovanosť Ťah a tlak a spolupráca (alebo motivácia z inej strany) Posted on May 16, 2017 Keď som sa včera rozprávala s kamarátom, ktorý je tanečník, prekvapilo ma konštatovanie, že ľudia si často neuvedomujú prednú a zadnú stranu nejakej časti tela. A že niekedy pomôže pohyb dopredu a dozadu a začnú to cítiť. To mi pripomenulo víkendovú diskusiu o kombinovaní cvikov pri tréningu, jeden ťah a… Read More
Leadership Čo je cieľom motivácie? Posted on April 22, 2016February 4, 2021 Zamýšľali sme sa nedávno pri jednom manažérskom tréningu spolu s klientami nad tým, čo všetko môže manažér získať, ak sa bude venovať motivácii podriadených systematicky, individuálne aj tímovo a ak pritom bude vychádzať z motivátorov svojich ľudí. Väčšia diskusia nastala v momente, keď sme sa dostali k informácii, že otázka „čo ťa motivuje?“ v zásade nefunguje…. Read More
Angažovanosť Zmysluplnosť Posted on July 27, 2017 Za tri dni som mala 5 diskusií na tému, či by som sa vrátila do biznisu a prečo. Vďaka tým otázkam som si jasnejšie naformulovala svoj pôvodne iba pocit, že by som vrátila, ak by to bola príležitosť pomôcť niečomu, čo je väčšie ako jeden človek (ja) pri posune k zlepšeniu…. Read More