Tieň za pojmom angažovanosti Posted on August 1, 2016January 23, 2017 Keď som nedávno zverejnila článok o angažovanosti, v prvom momente ma prekvapilo, a hneď aj potešilo množstvo reakcií. Vzápätí ma zmrazili ďalšie reakcie, ktoré obviňovali môj článok z komunistickej propagandy a slovo angažovanosť spájali s podmienkou úspechu v straníckej hierarchii… Najprv ma to nahnevalo. Ako môže niekto, kto ma vôbec nepozná, urobiť záver, že podporujem spôsob premýšľania, ktorý som vlastne nemala šancu ani zažiť. Potom som si uvedomila, že je to asi normálny prístup od ľudí, ktorí dlhé roky (možno väčšinu svojho pracovného života) zažívali negatíva komunistického riadenia. A rešpektujem, že majú svoj názor a sú ochotní ho otvorene povedať. Čo nechcem rešpektovať je prístup, v ktorom svoj názor, akýkoľvek je, považujú za jediný správny. A nerešpektujem to úplne vedome, pretože otvorenosť k inakosti, novým prístupom a rôznorodým potrebám individuálnych ľudí sú základom angažovanosti, ako ju vnímam ja. A sú tiež tým, prečo téme angažovanosti verím a intenzívne do nej investujem svoju kapacitu. Pretože aby mohla firma získať maximum z talentov, pocitu prináležania k veci, ktorej veria a vášne svojich zamestnancov, potrebuje im dávať priestor a podporovať ich. Zároveň v angažovanosti, ako ju vnímam ja, je aj uvedomenie firiem, že úspech chcú dosahovať spolu so svojimi ľuďmi a chcú si udržať tých, vďaka ktorým sa im darí. Preto do nich chcú aj investovať, rozvíjať ich, zapájať ich do rozhodovania, budovať firmu a smerovanie spolu s nimi. V skratke, angažované firmy chcú udržateľný model úspechu. Keďže každú firmu tvoria ľudia, priestor zamestnancom potrebujú vytvárať a poskytovať lídri. Svojím vlastným prístupom, otvorenosťou, vzorom, komunikáciou, záujmom a rešpektom. A ochotou pracovať na sebe a zmeniť sa, ak to prinesie úžitok. Lebo vedia, že so zamestnancami, ktorí chcú byť aktívnou súčasťou firmy, dosiahnu aj veci, ktoré si pôvodne ani nepredstavovali. A že to pritiahne ďalších s potenciálom a talentom, ktorými budú chcieť tiež prispieť. Možno pojem „angažovanosť“ nie je najvýstižnejší, predsa len, anglický ekvivalent „engagement“ v sebe okrem záväzku obsahuje aj nádych dobrovoľnosti, chcenia byť súčasťou niečoho, čo je väčšie ako ja. V slovenčine sme zatiaľ lepší nenašli, no ešte stále hľadáme… 5/5 - (1 vote) Angažovanosť Leadership Zmysluplná práca komunikáciaposunsebareflexia
Angažovanosť Akí manažéri priťahujú angažovaných ľudí Posted on February 22, 2017February 4, 2021 Jednoduchá odpoveď je, že takí, ktorí sú sami angažovaní. No začnime otázkou, akí sú vlastne angažovaní zamestnanci a ako sa prejavujú? Prejavmi angažovaného zamestnanca sú proaktívny prístup, rozvíjanie seba aj firmy s ohľadom na potenciál a smerovanie, hľadanie a aplikovanie fungujúcich riešení a schopnosť adaptovať sa na zmeny a ďalej byť plnohodnotnou súčasťou. Aby… Read More
Leadership Čo je cieľom motivácie? Posted on April 22, 2016February 4, 2021 Zamýšľali sme sa nedávno pri jednom manažérskom tréningu spolu s klientami nad tým, čo všetko môže manažér získať, ak sa bude venovať motivácii podriadených systematicky, individuálne aj tímovo a ak pritom bude vychádzať z motivátorov svojich ľudí. Väčšia diskusia nastala v momente, keď sme sa dostali k informácii, že otázka „čo ťa motivuje?“ v zásade nefunguje…. Read More
Angažovanosť 5 dôvodov, prečo lídri potrebujú vedieť koučovať Posted on March 18, 2021July 11, 2023 1.Nové generácie pracovníkov. Už s príchodom mileniálov bolo jasné, že sa menia potreby zamestnancov na to, akým spôsobom sú riadení. Manažéri začali hľadať odpovede na otázku, čo majú zmeniť, aby s touto novou skupinou mohli pracovať, motivovať ju a dosahovať ciele. Ďalšia generácia, nazývaná Z (od cca 1997), má potrebu nachádzania vlastných odpovedí… Read More