Ciele a neciele Posted on July 15, 2016January 23, 2017 Stáva sa mi pri konzultáciách u klienta, že narazíme na tému, či majú správne nastavené ciele. Keď sa na prehľad cieľov pozrieme, narážame často na extrémy: pár viet popísaných viac-menej proforma, takže sú to vlastne ciele pre ciele; dlzý zoznam položiek, detailne popísaných, väčšionou k nim existuje aj popis vyhodnocovania, no keď sa pozrieme na váhy, vychádza na každý cieľ v lepšom prípade max 10%. Základné odporúčanie na SMART nastavenie cieľov vyvolá otázniky, alebo presviedčanie, že iche ciele predsa sú „zasmartované“. Alebo len zdvihnuté obočie, že SMART je síce fajn, ale v ich oblasti sa merateľné ciele nastaviť nedajú… Zistila som, že najjednoduchší a zatiaľ vždy efektívny je prístup cez otázky na hodnotu. Od stratégie firmy, cez úlohu oddelenia sa s ľuďmi ľahko diskutuje ich úloha. A keď už vidia svoju rolu, dokážu sa pozrieť aj na pridanú hodnotu toho, čím môžu prispieť: S ohľadom na stratégiu na tento rok, čo sú kľúčové oblasti, v ktorých potrebujeme pracovať? Akú hodnotu firme prinesie, ak bude tento cieľ splnený? Aké riziká plnenie tohto cieľa minimalizuje? Pre koho okrem teba / nášho tímu je táto oblasť dôležitá? Čo sa splnením cieľa zmení? Čím je to merateľné, aký ukazovateľ to je? V porovnaní s ostatnými cieľmi, ako dôležitý je tento? Kedy potrebuješ na tejto oblasti začať pracovať a kedy sa pozrieme na predbežné výsledky? Áno, koučingový prístup nevyhovuje každému manažérovi, no tieto otázky si môže požičať manažér s akýmkoľvek preferovaným prístupom. Buď pomôžu hneď v úvodnom premýšľaní pri nastavovaní cieľov, pri podpore podriadených, aby si ciele pomenovali sami, alebo ako kontrolný krok v závere, ako dobre sme ciele nastavili. A z mojej skúsenosti fungujú podporné otázky na budovanie vzťahu, sebadôvery podriadeného, aj jeho motiváciu… Rate this post Leadership Rozvoj Zmysluplná práca komunikáciamotiváciasebareflexiaspokojnosť
Koučing Načo sú nám zrkadlá Posted on July 10, 2023July 11, 2023 Do zrkadla sa pozeráme z rôznych dôvodov. Chceme si overiť, že je všetko v poriadku a môžeme vykročiť do sveta. Potrebujeme niečo na sebe upraviť, zdokonaliť, upratať. Užívame si pocit spokojnosti, lebo vidíme obraz, ktorý sa nám páči. Kontrolujeme, že sa nič nepokazilo, aby sme mohli pokračovať vo svojom dni. S ohľadom na to,… Read More
Radostný život O vzťahoch Posted on May 1, 2018June 25, 2018 Robila som minulý týždeň prednášku pre architektov. Téma sa týkala komunikácie. A pre mňa bolo najväčším zistením, že pre veľkú časť sály bolo trochu prekvapením počuť, že ako pre efektívnu komunikáciu, tak pre úspešný obchod sú kľúčové vzťah a dôvera. Vďaka tomu som si uvedomila, že my vlastne nie sme… Read More
Motivácia, angažovanosť a spokojnosť Posted on July 5, 2016January 23, 2017 Príchodom mileniálov do firiem a ich postupným prenikaním na manažérske pozície, no aj s ohľadom na neustále rýchlejší vývoj technológií a potrebu firiem vyvíjať sa aktívne zvnútra, je posun ku angažovanosti a novému štýlu leadershipu nevyhnutnou zmenou, ktorou potrebujú manažéri prejsť. Pre diskusiu o angažovanosti a o jej zdravej miere pre rôzne firmy je dôležité pozrieť sa… Read More