Ako byť dobrým šéfom Posted on July 8, 2016January 23, 2017 Keď sa zamyslíte nad tým, ktorí z vašich šéfov boli najlepší, podľa čoho sa budete rozhodovať? Budú tam aspekty ako pri kom som sa najviac naučil/a? pri kom sa mi pracovalo najviac v pohode? s kým som sa najviac posunul/a? kto mi dávala najlepšie príležitosti? Alebo skôr s kým bola najväčšia zábava a najlepšie párty? pri kom som sa najmenej nadrel/a? kde sme dosahovali výsledky bez veľkého snaženia? kedy sme mali najlepšie teambuildingy? Každý máme na šéfov iné očakávania a z toho vyplýva aj fakt, že sa nedá byť ideálnym šéfom pre všetkých. Čo je však podstatné, je, aby naši ľudia vedeli, čo od nás môžu očakávať a naopak, mať vyjasnené, aké sú naše očakávania od nich. Aby vedeli, kam smerujeme a prečo, aké sú priority a aká je ich rola. V manažérskom jazyku je to o vízii, stratégii a cieľoch. A tiež o výbere ľudí, ktorí ladia s našou predstavou fungovania a aj navzájom, lebo len tak si dokážeme dôverovať. A každý šéf ako taký by mal mať za seba vyjasnené, akú rolu chce vo svojom tíme zastávať – či chce byť mozgom, podporou, alebo neviditeľným, ktorý sa na svojich ľudí v plnej miere spolieha, aby sa mohol venovať strategickým témam. Tých možností je, samozrejme, viac, no tieto základné definujú podľa mňa rámec. A keď je toto jasné, ďalšou témou je, ako to celé svojmu tímu priebežne ukazovať, nielen o tom hovoriť. Takže, asi najdôležitejšie je, aby sme ako šéfovia boli transparentní, konzistentní a autentickí. Táto kombinácia prináša našim ľuďom pocit istoty a dôvery, a to je dôležité na to, aby dokázali samostatne pracovať a tvoriť. A tež, aby za nami prišli, keď niečo nejde dobrým smerom s tým, že to chcú vyriešiť, nie zbaviť sa zodpovednosti. Vlastne stačí, ak ako šéfovia sami vieme, čo chceme a vieme to pomenovať aj na tom pracovať 🙂 Rate this post Leadership Zmysluplná práca komunikáciamotiváciasebareflexia
Angažovanosť 5 dôvodov, prečo lídri potrebujú vedieť koučovať Posted on March 18, 2021July 11, 2023 1.Nové generácie pracovníkov. Už s príchodom mileniálov bolo jasné, že sa menia potreby zamestnancov na to, akým spôsobom sú riadení. Manažéri začali hľadať odpovede na otázku, čo majú zmeniť, aby s touto novou skupinou mohli pracovať, motivovať ju a dosahovať ciele. Ďalšia generácia, nazývaná Z (od cca 1997), má potrebu nachádzania vlastných odpovedí… Read More
Prečo verím koučovaniu Posted on July 2, 2016January 23, 2017 Keď som pred jedenástimi rokmi prvýkrát vyskúšala koučovanie v pozícii klienta, bola som prekvapená, ako intenzívne musím premýšľať… vlastne, možno som ani nemusela, ale chcela som sa posunúť pri riešení tém a otázok, kvôli ktorým som do koučovania šla. Až neskôr som si uvedomila, že to bola skvelá práca kouča, čo… Read More
Radostný život Ako si vybrať pre seba dobrého kouča Posted on September 13, 2016February 4, 2021 Dostala som u klienta otázku, podľa čoho by sa mal kouč vyberať. Tak som si spomenula na to, ako som si kedysi vyberala kouča ja. Potom som premýšľala aj nad tým, čo je dôležité pre klientov z toho, čo teraz v kurzoch koučovania odporúčam budúcim koučom… a podľa mňa, základné 3 oblasti sú tieto:… Read More