Prečo som sa rozhodla podporiť učiteľov Posted on December 13, 2016January 23, 2017 Kedysi dávno som si uvedomila, že mám v živote šťastie – príležitosti ku mne prichádzajú, keď som pripravená posunúť sa k niečomu ďalšiemu. Vtedy som sa rozhodla, že chcem aj vracať niečo naspäť, prispievať niekde, kde môžem pomôcť, alebo byť pridanou hodnotou. A tak som hľadala, čo bude užitočné aj pre iných. Našla som postupne pár oblastí, do ktorých som sa pustila. Pred pár mesiacmi prišlo niečo, s čím som vôbec nepočítala – v krátkom čase dve oslovenia na podporu učiteľov. Keď som nad tým premýšľala, uvedomila som si, že sama by som do tejto oblasti nešla. No keďže chceli, aby som pripravila workshop o koučovacom prístupe pre pedagógov a ja mám už dlho v hlave myšlienku, že koučovanie by sa malo vyučovať na všetkých školách humanitného zamerania, zobrala som to ako znamenie. Takže som pred pár dňami strávila deň s učiteľmi a bol to pre mňa zážitok. Bez preháňania. Stretla som sa s ľuďmi, ktorí si uvedomujú limity existujúceho systému v školstve, no rozhodli sa robiť niečo, v čom vidia zmysel. Lebo považujú za dôležité, aby sa študentom v školách venovali ľudia, ktorí tam chcú byť. Lebo ešte nestratili nádej, že pre deti a s deťmi v školách môžu robiť pekné veci, hoci systém ako celok ich v tom nepodporuje. Lebo si stále pamätajú, prečo sa pre prácu pedagógov kedysi rozhodli a hoci nie všetci ich kolegovia to majú rovnako, oni chcú robiť to, čomu veria. Bola radosť diskutovať s nimi a počúvať ich názory, hľadať s nimi odpovede v individuálnych koučovaniach, odpovedať na otázky počas workshopu. Aj vďaka tomu dňu som si uvedomila, že podporovať pedagógov, ktorí na sebe ďalej pracujú, je jednou z oblastí, kde sa užitočnosť znásobuje. Pretože už dlho sa zamýšľam nad tým, ako efektívne pomáhať mladým ľuďom, aby žili svoj potenciál a ďalej ho rozvíjali a moje nadšenie z mileniálov je len začiatok J Cez pomoc učiteľom, ktorí do veľkej miery pomáhajú formovať ďalšie generácie, môžem prispievať k tomu, aby deti a mladí ľudia v školách viac rozvíjali svoj potenciál. A prečo toto celé vlastne píšem. Na jednej strane je moja ponuka pre učiteľov, ktorých zaujíma koučovanie, alebo čokoľvek z tém, ktorým sa venujem, aby ma pokojne oslovili. Rada budem mentorovať ešte jedného, dvoch, alebo sa môžeme spolu pozrieť na vytvorenie modelu, ktorý bude vyhovovať vašim konkrétnym potrebám. No je tu ešte druhá strana, a tou je prosba. Je mi jasné, že zmena systému je dlhodobá záležitosť pre rôznych profesionálov. Preto, kým k nej dôjde, ktokoľvek, komu záleží na tom, aby sa ďalším generáciám detí venovali učitelia, ktorí svoju prácu milujú, robia ju so zápalom a ďalej na sebe pracujú, ponúknite svoju kapacitu, znalosti a skúsenosti a zapojte sa do niektorej z aktivít, ktorých cieľom je pomoc pedagógom. Alebo ponúknite podporu lokálnej škole, ak sa vám pozdáva jej riaditeľ, určite bude vedieť nasmerovať aktivity, ktoré môžu pomôcť. Koučing Radostný život motiváciaposunrovnováha
Koučing Načo sú nám zrkadlá Posted on July 10, 2023July 11, 2023 Do zrkadla sa pozeráme z rôznych dôvodov. Chceme si overiť, že je všetko v poriadku a môžeme vykročiť do sveta. Potrebujeme niečo na sebe upraviť, zdokonaliť, upratať. Užívame si pocit spokojnosti, lebo vidíme obraz, ktorý sa nám páči. Kontrolujeme, že sa nič nepokazilo, aby sme mohli pokračovať vo svojom dni. S ohľadom na to,… Read More
Radostný život Čomu venujeme pozornosť, tým sa stávame Posted on June 19, 2017 Pristihla som sa pred pár dňami počas telefonátu s kamarátkou, že začínam byť rozčúlená, pretože počúvam štvrtýkrát rovnaké sťažovanie na niekoho iného. Hneď, ako som si to uvedomila, ukľudnila som sa, pretože ju mám rada. No zároveň som na rovinu priznala, že už neviem, ako inak mám vyjadriť svoj názor, že chcieť… Read More
Radostný život O egu Posted on September 29, 2019September 29, 2019 Pri mojich aktuálnych zamysleniach o vzťahoch som sa dostala aj k tomu, ako nám naše vlastné egá komplikujú situácie, dokonca aj pri vzťahoch, na ktorých nám veľmi záleži. Väčšinou je ľahké všimnúť si, kedy sa prejavuje ego niekoho iného. Vidíme veci, ktoré sa nám nepáčia a nazývame to aroganciou, nadradenosťou, pocitom dôležitosti,… Read More