Ciele a neciele Posted on July 15, 2016January 23, 2017 Stáva sa mi pri konzultáciách u klienta, že narazíme na tému, či majú správne nastavené ciele. Keď sa na prehľad cieľov pozrieme, narážame často na extrémy: pár viet popísaných viac-menej proforma, takže sú to vlastne ciele pre ciele; dlzý zoznam položiek, detailne popísaných, väčšionou k nim existuje aj popis vyhodnocovania, no keď sa pozrieme na váhy, vychádza na každý cieľ v lepšom prípade max 10%. Základné odporúčanie na SMART nastavenie cieľov vyvolá otázniky, alebo presviedčanie, že iche ciele predsa sú „zasmartované“. Alebo len zdvihnuté obočie, že SMART je síce fajn, ale v ich oblasti sa merateľné ciele nastaviť nedajú… Zistila som, že najjednoduchší a zatiaľ vždy efektívny je prístup cez otázky na hodnotu. Od stratégie firmy, cez úlohu oddelenia sa s ľuďmi ľahko diskutuje ich úloha. A keď už vidia svoju rolu, dokážu sa pozrieť aj na pridanú hodnotu toho, čím môžu prispieť: S ohľadom na stratégiu na tento rok, čo sú kľúčové oblasti, v ktorých potrebujeme pracovať? Akú hodnotu firme prinesie, ak bude tento cieľ splnený? Aké riziká plnenie tohto cieľa minimalizuje? Pre koho okrem teba / nášho tímu je táto oblasť dôležitá? Čo sa splnením cieľa zmení? Čím je to merateľné, aký ukazovateľ to je? V porovnaní s ostatnými cieľmi, ako dôležitý je tento? Kedy potrebuješ na tejto oblasti začať pracovať a kedy sa pozrieme na predbežné výsledky? Áno, koučingový prístup nevyhovuje každému manažérovi, no tieto otázky si môže požičať manažér s akýmkoľvek preferovaným prístupom. Buď pomôžu hneď v úvodnom premýšľaní pri nastavovaní cieľov, pri podpore podriadených, aby si ciele pomenovali sami, alebo ako kontrolný krok v závere, ako dobre sme ciele nastavili. A z mojej skúsenosti fungujú podporné otázky na budovanie vzťahu, sebadôvery podriadeného, aj jeho motiváciu… Rate this post Leadership Rozvoj Zmysluplná práca komunikáciamotiváciasebareflexiaspokojnosť
Rozvoj Prečo nám už nestačí motivácia a vo firmách chceme radšej angažovanosť? Posted on April 22, 2016February 4, 2021 Ak sme doteraz vo firmách hľadali spôsoby, ako podporovať motiváciu, išlo nám o udržateľný prístup k výkonu zamestnancov. Výkon, ktorý sme zamestnancom nadiktovali v podobe krátkodobých cieľov, väčšinou aj vrátane spôsobu ich plnenia. Na tento účel je motivácia výborným nástrojom – jej správne využitie vo vhodnom čase umožní manažérovi nechať zamestnanca robiť prácu, ktorú… Read More
Neskúšaj viac, začni robiť niečo iné Posted on August 11, 2014September 1, 2014 Ak niečo neprináša posun, a vám záleží na jeho dosiahnutí, skúšať ďalej väčšinou neprinesie iný výsledok. V prvom rade, skúšať je slabé. Skúšaniu chýba odhodlanie a zameranie na výsledok. Že niečo skúsime hovoríme iným ľuďom, ak ani sami neveríme tomu, že niečo robiť má zmysel. Zároveň, ak sama sebe hovorím, že niečo skúsim,… Read More
Ako byť dobrým šéfom Posted on July 8, 2016January 23, 2017 Keď sa zamyslíte nad tým, ktorí z vašich šéfov boli najlepší, podľa čoho sa budete rozhodovať? Budú tam aspekty ako pri kom som sa najviac naučil/a? pri kom sa mi pracovalo najviac v pohode? s kým som sa najviac posunul/a? kto mi dávala najlepšie príležitosti? Alebo skôr s kým bola… Read More